Pokrowiec dla kampera – istotny gadżet.

Pokrowiec dla kampera – istotny gadżet.

Pierwszym kluczowym kryterium podziału jest rodzaj pojazdu, który zamierzamy zabezpieczyć – czy to kamper, czy przyczepa. Kolejnym ważnym kryterium jest cel, jaki przyświeca zakupowi pokrowca. Czy chcemy zabezpieczyć nasz pojazd na czas zimowego spoczynku, chroniąc go przed warunkami atmosferycznymi w trakcie długotrwałego postoju? A może planujemy zimowe podróże, a maty i pokrowce izolacyjne mają zagwarantować nam komfort termiczny w trakcie tych wypraw? Warto zauważyć, że wszystkie pokrowce mogą być użyteczne również latem, chroniąc auto lub przyczepę przed intensywnym światłem słonecznym w tej porze roku.

Dla tych, którzy lubią polować na okazję, zalecamy rozpoczęcie poszukiwań już na wiosnę, tuż po sezonie zimowym. W tym okresie często pojawiają się najlepsze oferty, co jest zjawiskiem powszechnym w tej branży.

Zimowy postój.

W przypadku poszukiwania idealnego pokrowca stacjonarnego na zimę, priorytetem jest zazwyczaj znalezienie dużego, szczelnego okrycia, które skutecznie ochroni nasz pojazd przed opadami, brudem, kurzem, liśćmi, a także żywicą i sokami z drzew, szczególnie w przypadku parkowania naszych mobilnych domów pod nimi. Choć mogłoby się wydawać, że do tego celu wystarczy zwykła płachta czy plandeka, istnieje kilka powodów, dla których warto zainwestować w dedykowane rozwiązanie.

Przede wszystkim, specjalne materiały używane do produkcji pokrowców do przechowywania przyczep i kamperów posiadają kilka warstw ochronnych. Warstwy te skutecznie chronią poszycie przed szkodliwym wpływem promieni UV, opadów deszczu oraz zanieczyszczeń, jednocześnie wzmacniając i osłaniając zewnętrzną warstwę pojazdu, taką jak lakier czy poszycie, przed potencjalnymi uszkodzeniami czy otarciami.

Pokrowce dopasowane do konkretnego modelu.

Kolejnym powodem, dla którego warto inwestować w pokrowiec dostosowany do konkretnego modelu, jest precyzyjny krój i odpowiednie mocowania, pasy oraz gumy ściągające, umieszczone w optymalnych miejscach do montażu. Dzięki temu pokrowiec nie będzie machał ani buczał na wietrze, prezentując nie tylko estetyczny wygląd, ale również skuteczną ochronę zarówno dla pojazdu, jak i samego pokrycia. W tak precyzyjnie dostosowanych produktach często znajduje się dodatkowe otwarcie, umożliwiające łatwy dostęp do wnętrza kampera lub przyczepy bez konieczności zdjęcia całego pokrowca zimowego. To ułatwia szybkie sprawdzenie, czy wszystko jest w porządku.

Dla tych, którzy nie chcą pokrywać całego pojazdu, dostępne są półpokrowce, działające jak rodzaj czapeczki na dachu. To rozwiązanie, łatwe w montażu i demontażu, skoncentrowane na ochronie górnej części pojazdu najbardziej narażonej na działanie słońca i opadów. Jest to praktyczne zwłaszcza z uwagi na trudności w umyciu dachu.

Zakup pokrowca lub półpokrowca stanowi doskonałą alternatywę dla osób, które nie mają dla swojego kampera , dostępnego garażu lub zadaszenia. Pomijając oczywiste korzyści finansowe w porównaniu z budową nawet najprostszej wiaty, nie każdy ma możliwość ani miejsce na stałe zabezpieczenie, a pokrowiec można łatwo założyć tam, gdzie nasz kempingowy dom jest zazwyczaj zaparkowany.

Osłona na przód kampera.

W przypadku kamperów i kampervanów, często dodatkowym elementem maty przedniej, która zazwyczaj obejmuje przednią szybę oraz boczne szyby w przednich drzwiach, jest  część, zakładana na maskę, zderzak i przednie błotniki – inaczej mówiąc. Istnieją co najmniej dwa ważne powody, aby szczelnie owinąć całą przednią część naszego pojazdu: po pierwsze, silniki, a zwłaszcza akumulatory, nie są zbyt zadowolone z niskich temperatur. Dzięki takiemu „kocowi” silnik chłodzi się wolniej i mniej go wychładza, co oznacza, że mniej zamarznięta i nawet trochę cieplejsza od otoczenia bateria ma większe szanse na bezproblemowe uruchomienie pojazdu. Drugim powodem jest to, że samochody dostawcze, na których zazwyczaj bazują kampery, zwykle nie posiadają skutecznej izolacji termicznej w obszarze silnika. Dlatego też, w warunkach zimowych, z tamtej strony zazwyczaj przenika zimno. Założenie takiej „osłony” ma więc wiele korzyści, zwłaszcza jeśli planujemy dłuższy postój w jednym miejscu podczas zimy, na przykład podczas narciarskich wakacji.

Pop-top roof.

Coraz powszechniejszym rozwiązaniem konstrukcyjnym w pojazdach kempingowych jest tzw. „pop-top roof” czyli otwierany namiot dachowy, który dodatkowo wyposaża pojazd bazowy w dodatkowe podwójne łóżko. To dobrze znane rozwiązanie, zainicjowane przez Westfalię i stosowane przez Volkswagena od dziesięcioleci, obecnie zdobywa popularność także w ofertach wielu firm konwertujących samochody dostawcze na kampervany. To rozwiązanie coraz śmielej wprowadzają do swoich ofert również producenci przyczep kempingowych.

Chociaż wszyscy znają to jako formę namiotu z twardym dachem wbudowanego w nadwozie pojazdu, a namiot wydaje się być przeznaczony głównie na ciepłe letnie miesiące, okazuje się, że rynek dynamicznie reaguje na potrzeby podróżujących tego rodzaju pojazdami. Te pozornie proste namioty można dostosować do zimowych warunków, aby zapewnić komfortowe warunki noclegowe nie tylko w chłodne jesienne noce, ale również w mroźne zimowe dni w górach.

Otwierane namioty dachowe takich kampervanów można ulepszyć zgodnie z indywidualnymi potrzebami. Można dodać wiatroszczelny i wodoodporny kaptur o kompaktowych rozmiarach na sezon wiosenno-jesienny, albo też solidny izolator ścian bocznych namiotu, który sprawi, że komfort termiczny w tej części pojazdu będzie taki sam, jak w jego bazowej kabinie.

Namiot na kamperze

 

Dodaj komentarz